• سه شنبه ٢٤ مرداد ١٤٠٢-١٢:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٣٣٥
تشکری هاشمی خبر داد: 4-170

فرصت ۵ روزه به شهردار جهت بازگرداندن سامانه تردد معلولان به شرایط سابق

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، از فرصت 5 روزه به شهرداری برای رسیدگی به درخواست های معلولان جهت رفع مشکلات حمل و نقل این قشر از جامعه خبر داد و گفت: اگر تا یکشنبه آینده، شاهد اقدامات مثبتی نباشیم؛ طرح سئوال در صحن علنی شورا مطرح خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، طی تذکری با اشاره به ابلاغ مأموریت از سوی شورا به کمیسیون عمران و حمل و نقل مبنی بر تشکیل کارگروه بررسی حادثه خلازیر اظهار کرد: با توجه به بازدید میدانی که یک روز پس از وقوع این حادثه انجام شد؛ تشکیل این کارگروه در دستور کار قرار گرفت و دیروز در جلسه مقدماتی نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی کشور و تهران، مرکز مطالعات و پژوهش های شهرداری تهران، اساتید دانشگاهی و واحدهای مرتبط به جلسه دعوت شدند .
وی افزود: طی بازدید میدانی که از محل حادثه صورت گرفت؛ بهره برداری های لازم انجام شد و در این راستا در دو جلسه سه ساعت جزئیات مورد بررسی قرار گرفته شد و عکس ها، تصاویر، مکاتبات و دستورالعمل ها و بخشنامه ها از سوی کارشناسان و مسئولان ذی ربط بررسی گردید تا بدانیم که پیش، حین و پس از حادثه، چه کاری و بر چه ساختار مدیریتی مطلوب باید در ساخت و ساز و تخریب انجام دهیم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه در مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان توضیحاتی در خصوص تخریب ارائه شده اما متأسفانه در این خصوص، مصوبه جداگانه ای ندیدیم؛ خاطرنشان کرد: در جلسه تخصصی به این نتیجه رسیدیم که موضوعات، به دلیل تنوع زیاد و انجام آسیب شناسی دقیق، همچنان ادامه داشته باشد و گزارشی از ایرادات، ضعف ها و اشکالات، احصاء و جهت بهره برداری و تنویر افکار عمومی ارائه شود. ضمن آنکه می توان گفت بسیاری از این مشکلات به دلیل نقصان قوانین در ساخت و ساز است و به شهرداری ارتباطی ندارد.
وی در تذکری دیگر، به سامانه معلولین و اشکالاتی که در این خصوص وجود دارد؛ اشاره کرد و گفت: تقاضا داریم  این مشکلات، مرتفع و وضعیت به حالت عادی بازگردد تا ما ناچار به طرح سئوال از شهردار تهران نشویم. از این رو طی این چند روز اخیر این موضوع را مستمراً پیگیری کردیم و علی رغم تمام تلاش ها و برگزاری جلسات و پیگیری های تلفنی، متأسفانه آثار مثبتی برای حل این ماجرا مشاهده نشد. بر همین اساس، طرح سئوال از شهردار تهران به امضای جمعی از نمایندگان شورای شهر رسیده که تقدیم هیدت رییسه خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، با اشاره به درخواست های مکرر جامعه معلولان در رفع مشکلات آنان از سوی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: این عزیزان موکداً خواستار پیگیری های مستمر شورای شهر شدند و درخواست داشتند تا کم کاری در این مقوله صورت نگیرد. از سویی با توجه به انجام مقدمات طرح سئوال از شهردار تهران، بسیاری از دوستان به دنبال ایجاد فضای عادی و با نگاه خیرخواهانه، خواستار اعطای فرصت بیشتر به مجموعه شهرداری تهران برای حل و فصل مسئله معلولان شدند. از این رو شهرداری تهران فرصت دارد تا روز یکشنبه هفته آینده، اقدامات خود را در این موضوع صورت دهد.
 
پیشنهاد چمران در خصوص تذکر تشکری هاشمی:
مهدی چمران در واکنش به تذکر تشکری هاشمی بیان داشت: استفاده از ابزار نظارتی همچون طرح سئوال از شهردار، یکی از اختیارات اعضای شوراست اما می توان قبل از آن، پیشنهاداتی برای حل مشکلات جامعه معلولین مطرح کرد. از این رو بنده پیشنهاد دارم تا به جهت تردد معلولان، تهران به 5 نقطه تقسیم شده وپنج ایستگاه معلولان تأسیس شود تا حدفاصل تردد معلولان که به سختی صورت می گیرد سهل تر شود.
رییس شورای شهر تهران ادامه داد: برای افزایش دایره خدماتی، می توان از ظرفیت سرای محلات نیز استفاده کرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: